Veelgestelde vragen

Hulp nodig? Stuur een mail naar: klantenservice@solow.nl

Contact

BESTELLEN

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Vandaag voor 23:30 besteld, is morgen in huis. 

Je kunt je pakketje via de Track & Trace-link volgen die je per mail ontvangt zodra je pakketje is overgedragen aan de bezorgdienst.

* Zaterdag vóór 15:30 besteld, dan wordt je pakketje maandag bezorgd.
* Zaterdag na 15:30 besteld of zondag, dan wordt je pakketje dinsdag bezorgd. 
* Op feestdagen worden er geen bestellingen ingepakt. Houdt er daarom rekening mee dat uw bestelling dan niet de volgende dag in huis is.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor bestellingen onder de € 50,- (Nederland en België) betaal je € 4,95 per bestelling.

Wat is de status van mijn bestelling?

Je kunt de status van je bestelling volgen via de Track & Trace-link van de gekozen bezorgdienst (PostNL, DHL en DPD). Wanneer je pakketje is overgedragen aan
de bezorgdienst, ontvang je een Track & Trace-link per email.

Kan ik mijn geplaatste bestelling wijzigen?

Helaas is het niet mogelijk om een eenmaal geplaatste bestelling te wijzigen.

Heb je een klacht over ons product of onze dienstverlening?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

Product
Heb jij een beschadigd product ontvangen? Neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact met ons op. Heb jij een klacht over één van onze producten? Wij zoeken graag samen met jou naar een passende oplossing. Laat het ons weten via dit formulier. Of stuur je klacht naar klantenservice@solow.nl Vergeet hierbij niet je ordernummer en eventueel foto’s toe te voegen.

Dienstverlening
Heb je een klacht over ons of onze dienstverlening? Laat het ons weten via dit formulier. Of stuur je klacht naar klantenservice@solow.nl

We denken graag met je mee en streven naar een tevreden oplossing. Je klacht
zal uiterlijk binnen 1 tot 2 werkdagen worden beantwoord. Indien we meer tijd nodig hebben laten wij binnen 1 tot 2 werkdagen weten wanneer je antwoord kunt verwachten.

Heb ik garantie op mijn bestelling?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie
aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapotgaat
tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Met welke betaalmethodes kan ik afrekenen?

Online kun je betalen met:

  • iDEAL: Dit is een populaire betaalmethode in Nederland. Met iDEAL kunnen klanten veilig en gemakkelijk online betalen via hun eigen bank.
  • Creditcard: Voor klanten die de voorkeur geven aan betalen met een creditcard, accepteren we Visa, Mastercard en andere gangbare creditcards. Het is een handige en wereldwijd erkende betaalmethode.
  • Mister Cash (Bancontact): Voor onze Belgische klanten bieden we de mogelijkheid om te betalen met Mister Cash, ook bekend als Bancontact. Dit is een eenvoudige en veilige manier om online transacties uit te voeren.
  • Apple Pay: Voor degenen die gebruikmaken van Apple-apparaten, bieden we Apple Pay als een snelle en veilige manier om te betalen. Met Apple Pay kunnen klanten eenvoudig afrekenen met hun gekoppelde betaalkaarten via hun iPhone, iPad of Mac.
  • Kortingscode: Als je een kortingscode hebt ontvangen, kun je deze tijdens het afrekenen invoeren om te profiteren van speciale aanbiedingen of kortingen op je aankoop.

Waarom kan ik een bepaald product uit de winkel niet in de webshop bestellen?

Op dit moment vind je in onze webshop een speciaal geselecteerd assortiment. Voor een uitgebreider assortiment kun je terecht in één onze winkels.

Ik zie een lagere prijs op de website of in de nieuwsbrief dan in de winkel, wat nu?

Ondanks dat wij de informatie op onze website en in de nieuwsbrieven met grote
zorgvuldigheid plaatsen, kunnen foutjes helaas niet altijd voorkomen worden.

Wij zijn niet aansprakelijk voor de volledigheid en/of juistheid van deze informatie. Daarnaast hebben wij het recht om eventuele wijzigingen meteen door te voeren, zonder dit eerst te hoeven melden. Onze excuses voor het ongemak.

Kan een kassabon omgezet worden naar een factuur?

Helaas beschikt ons systeem niet over de mogelijkheid om van een fysieke winkel aankoop, een factuur op te maken. Uiteraard is op de kassabon wel het BTW bedrag terug te vinden.

Ik wil grote aantallen afnemen, kan dit?

Ben je geïnteresseerd in grote hoeveelheden van een bepaald artikel of meerdere artikelen neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@solow.nl Graag willen wij je vragen de barcode en/of artikelnummer, het gewenste aantal en de
gewenste dag dat je de artikelen nodig hebt te vermelden in de e-mail.

Afhankelijk van de voorraad in het Distributiecentrum en de gewenste dag dat je de artikelen nodig hebt, zullen wij kijken wat we hierin voor jou kunnen betekenen.

Let op! Helaas is er geen mogelijkheid om op factuur te betalen, een betaling kan
enkel via de beschikbare betaalmethodes van de webshop.

LEVERING

Levering van mijn webshop bestelling duurt langer dan verwacht, wat nu?

Wat vervelend om te horen dat je jouw order nog niet ontvangen hebt. De levertijd
is gemiddeld 1 werkdag. Wij willen u vriendelijk verzoeken dit af te wachten. Indien
het pakket na dit termijn nog steeds niet is geleverd, ontvangen wij graag je
ordernummer. Zodra wij deze hebben ontvangen, komen wij hier zo spoedig
mogelijk op terug. Mocht het pakket alsnog geleverd worden, vernemen wij dit
uiteraard graag.

Naar welke landen verzenden jullie?

Momenteel verzenden wij binnen Nederland en België.

Kan ik mijn online bestelling ophalen in de winkel?

Helaas is het momenteel niet mogelijk om je online bestelling op te halen in de
winkel.

Wat te doen als mijn product of pakketje beschadigd/kapot is?

Wat vervelend! Neem in dit geval contact op met onze klantenservice via klantenservice@solow.nl Vermeld het ordernummer en voeg foto’s en/of een video toe waarop de beschadiging of het defect duidelijk zichtbaar is. Stuur het product nog niet
retour. Wij zullen je melding z.s.m. in behandeling nemen.

RETOUR

Online bestelling retourneren hoe werkt dat?

Let op! Online webshop bestellingen kunnen niet geretourneerd/geruild worden in één van onze fysieke winkels.
Producten die in een fysieke winkel zijn aangekocht kunnen niet via de webshop geretourneerd/geruild worden.

Instructie online aangekochte producten retourneren:
Is je bestelling niet helemaal wat je ervan verwacht had? Dat vinden we jammer,
maar bij SoLow kun je gemakkelijk retourneren.

Klik hier om naar ons online portaal te gaan.

  1. Bekijk eerste onze retourvoorwaarden om te zien of jouw items in aanmerking
    komen voor retourneren.
  2. Selecteer binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items
    die jij wilt retourneren.
  3. Kies voor een retourreden in het online portaal.
  4. Selecteer de vervoerder waarmee jij je pakket wilt retourneren. Je kunt
    hierbij kiezen uit Post NL of DHL. De kosten voor het terugsturen van een
    retour zijn voor eigen rekening.
  5. Pak je retouritems in de originele verpakking én de originele verzendzak of
    doos.
  6. Wij accepteren alleen retouren die binnen de retourtermijn van 14 dagen bij ons binnen komen.
  7. Wij doen ons uiterste best om de retouren binnen 14 werkdagen te verwerken.
    Wanneer jouw retour is verwerkt ontvang je hierover direct een e-mail. Je
    ontvangt hierbij een automatische terugbetaling op de rekening waarmee jij hebt
    betaald. Hierbij worden de eventuele verzendkosten (bij orders onder de €50) niet gecrediteerd.

Let op! Ruilen is helaas niet mogelijk. Als je een product wilt ruilen vragen we je het product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Wat zijn de voorwaarden van online retourneren?

  • Retourneren kan binnen 14 dagen na ontvangst van jouw
    pakketje. (Het pakket dient dus binnen 14 dagen bij ons retour te zijn)
  • Stuur de producten terug in originele ongeopende verpakking.
  • Alleen ongeopende artikelen en ongedragen artikelen kunnen retour.
  • Let op! Accessoires, kleding etc. dienen ongedragen te zijn.

Het retour sturen van artikel is geheel op eigen risico. Solow is hiervoor niet aansprakelijk.

Wat zijn de retourkosten?

Een retour meld jij bij ons gemakkelijk via ons retourportaal.

Maak de keuze uit twee verschillende vervoerders en maak hierbij meteen je retourlabel aan.

De retourkosten voor Nederland en België zijn €4,95.

Kan ik een product ruilen?

Als je een product wilt ruilen vragen we je het product te retourneren en een nieuwe
bestelling te plaatsen.

Let op! Online webshop bestellingen kunnen niet geretourneerd/geruild worden in één van onze fysieke winkels.
Producten die in een fysieke winkel zijn aangekocht kunnen niet via de webshop geretourneerd/geruild worden.

WINKELS

Wat zijn de openingstijden van onze SoLow winkels?

Op onze pagina filialen vind je de openingstijden van de SoLow winkel bij jou in de buurt.

Kan ik mijn geld terug krijgen zonder aankoopbewijs?

Helaas is dit niet mogelijk. U dient de kassabon of bankafschrift te laten zien aan één van onze collega’s bij de kassa.

Wanneer ontvang ik mijn retourbedrag via pin?

Wanneer een retour-pintransactie heeft plaatsgevonden, zal het retourbedrag binnen 4 werkdagen worden teruggestort op je bankrekening.

Transacties op vrijdag, zaterdag en zondag worden na het weekend door de bank in behandeling genomen.

Retourneren in één van onze winkels, hoe werkt dat?

Wij hechten er veel waarde aan dat u met uw aankoop bij
SoLow volledig tevreden bent. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan heeft u bij SoLow de zekerheid dat u het product eenvoudig kunt retourneren.

Binnen 30 dagen na aankoop kunnen al onze producten, met uitzondering van kleding*, op vertoon van de kassabon gratis geruild of geretourneerd worden in onze winkels. Indien u opmerkingen of vragen heeft over de retourafwikkeling, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

* Omwille van hygiëne geldt voor kleding een aangepaste retourtermijn
van 48 uur.

Let op! Online webshop bestellingen kunnen niet geretourneerd/geruild worden in één van onze fysieke winkels.
Producten die in een fysieke winkel zijn aangekocht kunnen niet via de webshop geretourneerd/geruild worden.

DUURZAAMHEID

Gaan alle plastic producten uit jullie assortiment verdwijnen?

Volledig plasticvrij is voor ons nu nog niet mogelijk. Dat zullen we als gehele sector moeten nastreven en is een proces van de lange adem. Overigens is plastic uitbannen niet per definitie de oplossing, als we overstappen op gerecycled plastic en producten zo ontwikkelen dat deze ook na gebruik makkelijk gerecycled kunnen worden kan dat ook een weg zijn. Dat neemt echter niet weg dat wij de producten en verpakkingen uit ons assortiment steeds meer (virgin)plasticvrij aanbieden waar dat kan.

Wat doen jullie met producten voor eenmalig gebruik?

In 2025 bieden we een duurzaam alternatief in de relevante productcategorieën uit ons assortiment, zoals bijvoorbeeld herbruikbare slingers en regenponcho’s van
een stevige kwaliteit zodat ze meerdere keren gebruikt kunnen worden. We richten ons hier op:

  • het gebruik van duurzame materialen en grondstoffen die makkelijk gerecycled kunnen worden, al gerecycled zijn of uit een hernieuwbare bron voortkomen;
  • het gebruik van minder verpakkingsmateriaal en een overstap naar
    duurzamere recyclebare verpakkingen.
  • en het vervangen van producten voor eenmalig gebruik door herbruikbare producten.

Aandacht voor hergebruik is niet helemaal een nieuw concept in ons assortiment. Een voorbeeld: onze ‘oranjegevoel’ producten zijn bewust niet gedateerd, hebben dus geen opdruk met een specifiek evenement en/of jaartal. Dat betekent dat hetzelfde product voor Koningsdag, het EK voetbal en het WK hockey gebruikt kan worden. Want hoe langer een product meegaat en hoe vaker het wordt gebruikt des te lager is namelijk de totale impact ervan op het milieu.

Worden duurzamere producten ook duurder?

In sommige gevallen kan dat zo zijn maar het is niet zo dat een duurzamer product per definitie duurder gaat zijn. Het gaat erom dat wij in onze inkoop en operatie duurzamere keuzes gaan maken, zonder af te doen aan ons huidige concept. Dat kan bijvoorbeeld zijn door verpakkingen te verkleinen of weg te laten maar ook door materialen aan te passen en soms ook allebei. Het kan zo zijn dat een duurzamer product duurder wordt omdat het duurzamere materiaal duurder is maar dat proberen we zoveel mogelijk binnen de perken te houden, zodat de artikelen passen bij SoLow.

Wat voor verzendverpakking gebruiken jullie?

Al onze bestellingen worden verstuurd in dozen of zakken van gerecycled materiaal. Als je kleine producten bestelt, ontvang je een pakketje dat door de brievenbus past. Voor grotere bestellingen wordt een passende verzenddoos gebruikt.

Onze dozen zijn vervaardigd uit 100% FSC gecertificeerd gerecycled materiaal en bedrukt met inkt op waterbasis. Na gebruik zijn ze volledig recyclebaar. Als er opvulmateriaal nodig is in een pakketje dan maken we gebruik van gerecycled papier.

De plastic verzendzakken die we gebruiken zijn gemaakt van 100% PCR-materiaal (Post Consumer Recycled), geoptimaliseerd in dikte – wat betekent dat we ze zo dun mogelijk gemaakt hebben om zo min mogelijk plastic te hoeven gebruiken.